Att överdriva

Alla modellbolag/fotografer håller på och retuscherar bilder mer eller mindre, visst fine, men när det överdriver, det är då jag reagerar mycket negativt. Igår besökte jag eleven.se och på deras framsida dyker det upp en tjej som liknar Angelina Jolie och i vänster hörn läser jag NOUBA. Har hon börjat göra reklam för dem, undrade jag?
 
Nouba - Nordic Sunset, sommarkollektion 2012
 
Men det som först dyker upp i mitt huvud och som sina ögon mindre gillade va hur retuscherad kvinnan på bilden var. Klickade mig vidare och fick upp en ny bild (bilden nedan), samma sak där. Jag förstår att man vill att bilderna ska se bra ut och att målet är att sälja sina produkter, men när man går till överdrift, gillar jag inte. Deras ögon och hy, perfekta.
 
 
Samma sak med all TV reklam och de olika mascaror. USCH...lösögonfransar till max. Innan gick jag på sån reklam, jag var alltså en av dem som skulle ha just den mascaran som gav, så otroligt fina och långa fransar. Jag föll för det då och gör det av och till fortfarande, fast man vet att det nästan är omöjligt att få sådana fransar, med endast mascara.
 
Vaför håller de då på och överdriver så mycket?? Sålde inte mascarorna förr, då de gjordes reklam utan de överdrivna fransarna??
 
Ja, vad vet jag. Behövde skriva av mig om detta, då jag allt mer reagerar på dess överdrivenhet.
Övrigt | |
#1 - - Tanci:

Haha men isa dora är verkligen värst! Deras mascara ads är katastrofala. De har inte ens försökt fästa lösfransarna så att det i alla fall ser äkta ut!

Svar: Ja, det är synd att det ska vara så, för om produkten är bra behöver man inte falsk marknadsförning.
Beauty Couture

#2 - - Emelie TD Nguyen:

sv. Ja eller hur :)

Upp